Afvalplannen?

Een nieuw jaar,  een nieuwe dag,  nieuwe kansen!
Eigenlijk is natuurlijk ieder moment een juist moment om een nieuwe start te maken,  maar we houden er nu eenmaal van om betekenis te geven aan speciale data,  dus 1 januari is “zo’n” moment 😊.

Zelf ben ik er ook voor gegaan: ik ben gestopt met diëten toen ik merkte dat ik mijzelf saboteerde en daardoor niet meer afviel, en wachtte op het moment dat het goed voelde om het diëten weer op te pakken.
Dat is nu dus.

Voor diegenen die mij niet kennen: ik ben in de afgelopen tien jaren fors aangekomen door ziekte en voelde mij anderhalf jaar geleden voor het eerst goed genoeg om te besluiten mijn energie te steken in zoiets als afvallen.  Ik ben toen in ongeveer een half jaar tijd 17kg afgevallen. De laatste ca 7 kg lukten niet. Uiteraard kwamen er sinds dien een paar kilootjes bij terug.

En nu dus deel twee. Dit keer geen shakes voor mij,  maar bewust omgaan met datgene wat je altijd eet. Dat was best even een shock: invullen in de weightwatchers app wat je normaal gesproken ontbij, en dan zie dat je puntentotaal van die dag hard richting nul kachelt is niet heel motiverend 😬. Of juist wel natuurlijk 🤣.

Hoe dan ook,  als ik je mijn persoonlijke tips mag geven,  lees dan even verder.

Ten eerste: neem de tijd. Afvallen lukt alleen als je “de knop” in je hoofd echt om kan zetten.  En dat gaat beter met een stok achter de deur dan met krijsende honger in je buik.
Vervolgens:
Zorg voor voldoende water en voldoende voedingsstoffen: drink de hoeveelheid die bij je past.  Richtlijn is 2 liter water per dag maar waar dat voor de één totaal onhaalbaar is,  is het voor de ander te weinig. En neem supplementen in om ervoor te zorgen dat de vermindering van “inname” van eten niet zorgt voor vermindering van inname van vitamines etc,  maar juist voor vermeerdering in verband met afvalstoffen die afgevoerd moeten worden. (Ik weet niet of ik dit goed uitleg,  ben nou eenmaal geen diëtiste,  weet alleen dat het belangrijk is om voldoende te”suppleren” zoals dat zo mooi heet, zodat je geen afbrokkelende nagels en uitvallend haar krijgt). Pb mij als je wil weten welke supplementen ik gebruik.
En de laatste tip is:
zorg voor voldoende beweging.  En beweging is een wandeling,  een rustig fietstochtje,  zwemmen als dat bij je past,  maar ook,  en ja dan komen we bij mijn vakgebied,  het krijgen van een goede shiatsu massage.

Want met shiatsu zet je de energiestromen van je lijf in beweging.  Afvalstoffen worden beter afgevoerd,  weefsel wordt verstevigd. Heel belangrijk dus als ondersteuning bij je afvalproces!

Ik wens je succes en zie je graag voor een behandeling of gratis intake,  bij Wellwishing!